vrijdag 15 januari 2016

Appeltje

Bestemmingsplannen zijn niet mijn favoriete onderwerp. Heel veel stukken die ik niet altijd even goed kan interpreteren. Deze keer hebben we er drie op de rol staan. Eentje hier in het eigen dorp. Ik heb van niemand gehoord dat het een slecht plan is. Die laat ik dus maar even gaan. In een tweede dorpje komt er een huis bij. De mensen die het er niet mee eens zijn, hebben vooral moeite met het veranderend uitzicht vanuit hun huiskamer, lijkt het. Straks maar even gaan kijken. Op de derde plek is sprake van woningbouwdrang in de buurt van spuitcirkels. Uit een eerder geval weet ik, dat de gemeente geen been ziet in het opofferen van hoogstamfruitbomen om een woninkje neer te zetten en tegen spuitspul hebben ze een middel: haagje planten, klaar. 
In de door de fruitboer ingediende zienswijze tegen het bouwplan las ik dit: 

...in het kader van een goede bedrijfsvoering is het nog steeds noodzakelijk  om de bomen ongeveer  40maal per jaar  te  behandelen met gewasbeschermingsrniciolelen en meststoffen. Deze chemische middelen  worden  met  behulp  van een  sproei-installatie  op de bomen aangebracht. Het is een feit van algemene  bekendheid dat deze middelen schadelijk  zijn voor de mens...

40 keer! Ik kijk opeens heel anders naar het appeltje op het aanrecht. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten