vrijdag 27 januari 2017

Landbouw en Landschap

Het zat goed vol bij de landbouwinspiratiedag en ik moet zeggen, het was de moeite waard. Vooral het Twentse verhaal Goed Boeren in kleinschalig landschap sprak me erg aan. Een project dat hier ook goed zou kunnen bestaan en waarin antwoorden werden gezocht op vragen als: hoe kunnen we historische gebouwen behouden? Is er samenwerking mogelijk tussen stoppende en groeiende bedrijven? Hoe kunnen we meer land gebruiken, zonder het sterke punten in het landschap aan te tasten? Waar kan ik mijn bedrijf duurzamer maken? En wat míj vooral zeer beviel was dat het geen eenduidig juichverhaal was, maar dat er ook dingen waren mislukt. Als mensen hun zwakke kant durven tonen maakt dat hen sterker. 
Vanmiddag een paar bedrijven bezocht, vee met toerisme en fruit. Ik ben in elk geval weer wijzer. Nu ben ik benieuwd hoe dit verder gaat op 24 maart als deze landbouwinspiratiedag vertaald gaat worden in een symposium. En nog nieuwsgieriger ben ik naar hoe het daarna verder gaat. Wat hieruit ontstaat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten