maandag 30 januari 2017

Zeg het maar

Morgen een cursus 'spreken in het openbaar' en ik ben slecht voorbereid. Het huiswerk is een betoog opzetten van drie minuten en dat memoriseren. Dat gaat niet lukken. Ik weet het, je moet daar positief over denken, dan komt alles goed, maar als ik bedenk dat ik al drie keer terug moet kijken op het omslag, omdat ik de juiste spelling van een auteursnaam niet kan onthouden, heb ik weinig fiducie in mijn geheugen. Het betoog heb ik vandaag pas in grote en ook wat detaillijnen opgeschreven, maar het verhaal zit wel in mijn hoofd. Probleem is alleen, dat ik alles wat ik uitschrijf niet meer kan reproduceren zonder te spieken. Vandaar ook mijn uitzonderlijk slechte presentatie in het promotiefilmpje van GroenLinks, waarvan ik nog steeds hoop dat het ergens verloren raakt. Ik geloof dat ik dat tachtigduizend keer opnieuw heb gedaan en als het al een keer lukte, reed er een brommer langs. En dat was maar één zin. (Zojuist zag ik op mijn Facebookpagina dat iemand mij uitnodigde een filmpje van GroenLinks leuk te vinden. Voor de zekerheid ga ik niet kijken.)
Maar morgen word ik dus vier uur lang onder handen genomen. Daarna wordt alles anders.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten