woensdag 8 februari 2017

Meidenhalen

Tijdens de debattraining stond, zoals gebruikelijk bij dit soort gelegenheden, iemand op die wel zou laten zien hoe het moest. Misschien ben ik iets te negatief, maar ik zat er dichtbij en ik werd een beetje moe van het mens. De debattrainer, die overigens waanzinnig goed was, had gezegd dat we met een stelling mochten komen en dat hij dan sowieso tegen zou zijn. En zij kwam met een quotum voor vrouwen in de politiek en een pleidooi, dat best goed was, maar ja, zij zei het en dat werkte averechts bij mij. 

Toch was de keuze van haar thema niet onverwacht want het was een inleiding op een cursus voor vrouwen die actief willen worden in de politiek. Limburg bengelt onderaan het lijstje als het om vrouwelijke politici gaat, dat is natuurlijk dieptreurig. Daar mogen wel wat meiden bijgehaald worden. 
Achteraf heb ik spijt dat ik niet de de rol van de duivel speelde en stelde dat vrouwen het politieke werk niet ten goede komen. Ik had wel een paar argumenten weten te bedenken als eindeloos lange vergaderingen, emotiegestuurde argumenteringen, herhaling op herhaling en ontregeling van de mannelijke politici. En die man maar virtuoos weerleggen. Dat had ik zowel inhoudelijk als praktisch graag mee willen maken. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten