woensdag 18 november 2015

'T is maar hoe je het bekijkt.


Innoveren was het thema vandaag, dus reed ik in mijn oude bus naar Sittard in de verwachting volledig vernieuwd huiswaarts te keren van de Limburgse Bestuursdag. Dat lukte niet.
Een succesvol industrieel zakenman legde uit dat hij door zijn personeel te informeren en actief deelgenoot te maken in het proces, de zaak van verliesmakend naar winstgevend had weten te krijgen. Hij probeerde het later nog eens om het mislukte bedrijf van zijn broer uit het slop te trekken en ook daar werkte het. Het bleek een succesformule. 
Een pleidooi voor burgerparticipatie dacht ik, maar ik geloof niet dat er veel waren die het zo hebben uitgelegd. 
Jammer, want dat had ik nou een fijne vernieuwing gevonden om door te voeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten