vrijdag 28 augustus 2015

Op de fiets

Geen nieuws natuurlijk, maar misschien toch iets om even in gedachte houden voor als je ouders bevriend probeert te houden met een bus om kinderen drie kilometer verderop naar school te brengen. Jong afgeleerd is later ook niet veel gewend. Al moet ik toegeven dat mijn zoon door ons naar de basisschool werd gebracht en zonder problemen vanaf de brugklas zelf fietste.  Maar ja, hij zat toen hij de jaren des fiets bereikte in Maastricht op de school wat ik toch wat ver vind voor een kind van tien. En sommige kinderen fietsen zelfs nog jonger alleen naar school, ook berg op.
In Noorbeek moet je dan wel aan de slimme kant het dorp uitfietsen. Voor de terugweg heb je een keuze. Ik kies altijd de steilste, ook omdat ik weet dat ik daarna weer de Brigidastraat, de Vroelenstraat, of de Twaalfde septemberlaan op moet en dat is zonder 'motor' (die ik wel heb, maar kinderen meestal niet) kiezen tussen drie soorten hel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten