dinsdag 2 februari 2016

Wat zou het fijn zijn om zeker te weten.

Ter voorbereiding op de raadsvergadering van vanavond heb ik mijn bed verschoond. Hoe het vanavond ook uitpakt, ik heb in elk geval het troostende vooruitzicht van een fris bed en een goed boek. 

Ik ga een onduidelijke vergadering tegemoet. We moeten stemmen over een stuk dat een droom is en dat een licht werpt op wereld hier over zeven jaar. Geen heel opwindende droom trouwens, meer een uitgewerkt plannetje dat geslaagd is na die tijd. Waar stem je dan over? Je kunt niet stemmen voor voor kennisgeving aangenomen. 

Dan moeten we stemmen over drie bestemmingsplannen, waarvan één nogal wat haken en ogen lijkt te hebben. Ik ben er tot nu toe niet uit wat ik ervan vind. Vooral ook omdat bij de zaken die er niet toe doen, stemmingstechnisch, wat mij betreft de grootste problemen zitten. En geef ik hieraan toe door voor te stemmen? Of juist door tegen te stemmen? 

Er is een lastminute stuk bijgekomen dat niet in de commissie was en dat toch zomaar als hamerstuk voorbij kan glijden. Ik kan er niet tegen zijn. Elke stimulans voor groene energie is lovenswaardig, maar ... Één partij die alle inkomsten krijgt? Hoe is geregeld dat de voordelen van het project bij de mensen terecht komt met een kleine beurs die anders niet aan zonnepanelen zouden toekomen? Geen idee nog hoe ik hierover ga stemmen. 

Het enige dat ik zeker weet is dat ik voor de motie over Tihange ga stemmen, al las ik vandaag in de krant dat we op onze kop kunnen gaan staan met onze moties, het zet geen enkele zode aan de dijk.

Ik verheug me nu al op mijn bed. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten