donderdag 26 februari 2015

Twee vingers in de neus.

Onze wethouder van nieuwe wijken, met laabbalaawoningen en verschillende dakjes, realiseerde zich, doordat mensen zoals ik vragen stelden als: 'Waarom nog een nieuwe wijk?' en 'Waarom niet vooruitstrevender op het gebied van duurzaamheid?', dat we een stukje informatie misten. Voor mijn gevoel mis ik altijd stukjes informatie, maar in de loop der lessen krijg ik het gevoel dat de stukjes wel altijd veel op elkaar lijken. Het heeft geregeld te maken met opdrachten van de Raad in het verleden en onherroepelijk, herroepen, gelande bestemmingsplannen.

De wethouder gaf ons een kijkje in de historie van het Bloesemgaardproject. Hij gaf daarbij zoveel blijk van ervaringskennis dat ik de neiging kreeg mijn buurman aan te stoten en te vragen hoe lang die man in godsnaam al in het gemeentehuis rondloopt. Enfin hij is er in elk geval in thuis.

Zo thuis dat hij het werk kan doen met twee vingers in de neus. Nou ja, in elk geval één, zag ik. Zijn pink, ongeveer tot het tweede kootje. Ik zweer je, het werk van een raadslid is echt niet altijd gemakkelijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten