zondag 19 juli 2015

Geen nieuws

'Dat heeft toch geen nieuwswaarde meer' zei ik toen de heren oppositie zich druk maakten over een saai en nietszeggend persberichtje. 'Dat is al twee keer in de krant geweest, wat willen ze er nu dan weer mee?'
Maar vandaag sla ik het gepimpte sufferdje open en verdomd daar staat het. Met een juichende foto van anderhalf jaar geleden. Margraten positief. Blijkbaar doet Eijsden even niet mee. Soit, hoeven ze zich ook nergens voor te schamen.
De wethouder van overschotten legt uit hoe ze dit resultaat konden bereiken: onder andere door de verlichting eerder uit te doen. Dat is dan meteen duurzaam.
Ik heb een bezuinigingsvoorstel, dat meteen duurzaam is en de veiligheid verhoogt en bovendien een vorm van burgerparticipatie door mij bewerkstelligt:
Laat de lantaarnpaal op de T-kruising vanaf de N 278 naar de Planck gewoon branden, dan rijd ik dat punt niet voortdurend voorbij waardoor ik heel onduurzaam omwegen moet maken om thuis te komen en doe minstens twee van de drie lantaarnpalen die om mijn huis staan uit. Ik kan verdorie 's nachts zonder een teen te stoten naar de badkamer lopen op het buitenlicht dat binnen schijnt.
Als het nodig is knip ik zelf wel even een lampje aan, en uit als ik weer in bed lig. De kosten van dat licht neem ik voor mijn rekening. Zo ben ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten