woensdag 1 april 2015

Mijmerend over het toerisme en parkeren

In Bemelen had ik weinig tijd over en daarom niet de rust om een goede parkeerplaats te zoeken. Had ik dat wel gehad dan zou ik hem bij de oude school gezet hebben. Die plek ken ik wel, maar lag niet helemaal op mijn route, dacht ik, want mijn orientatievermogen is niet optimaal.

Ik zag ook nergens een bordje dat naar die parkeergelegenheid leidde en in mijn haast ben ik dus maar doorgereden en heb de auto even voor een huis in St Antoniusbank gezet om een mooi doorkijkje te fotograferen.

Zo heel kort zou er waarschijnlijk toch niemand last krijgen van mijn busje. Een meneer die in de tuin werkte keek wel wat onderzoekend naar die mevrouw met die iPad, zonder sjaal die daar ging staan fotograferen op een eigen weg.

Is er nu wel of niet een parkeerprobleem in Bemelen? De signalen zijn verschillend. Vanavond komen mensen inspreken over de plannen om een nieuwe parkeerplaats te maken op een te vormen betonnen waterbak. Het moet een groene parkeerplaats worden met een haag. Het klinkt als geen slecht plan, als er een parkeerprobleem is. Het klinkt als een heel slecht plan als je vanuit natuuroogpunt kijkt. Weer blik in het landschap.

Uit ervaring weet ik dat burgers niet snel opstaan om in het openbaar te protesteren en dat hun argumenten meestal kloppen. Ik ben heel benieuwd naar straks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten