dinsdag 14 april 2015

Steigertje hier, steigertje daar

'Eigenlijk hadden die sterke en zwakke punten van de gemeente er niet eens in gehoeven en zelfs de mogelijkheden had ik nog weg kunnen laten,' besprak ik de alternatieve visie met een van de mensen waarmee ik er over van gedachte had gewisseld.
'Nee, maar het kleedt het wel wat meer aan', antwoordde ze.

De wethouder gaf de visie met glimmende wangetjes een negen en een half, omdat het een perfecte samenvatting was van zijn visie. Er waren maar een paar dingen waar hij het niet mee eens kon zijn: Hij vond dat bij toeristische projecten alleen de mensen inspraak verdienen die er direct aan grenzen en dat het niet zo is dat de hele gemeenschap er over mee mag denken en hij leek niet helemaal te snappen wat er bedoeld werd met zicht houden op het totaalbeeld. Ach, als de mensen dat graag willen, dan kan een steigertje best een beetje meer naar rechts of een beetje meer naar links...

'Ik begrijp u niet,' zei hij tijdens de commissievergadering, toen ik probeerde duidelijk te maken dat vele kleine dingen samen een grote belasting kunnen vormen. En ik denk dat het waar is. Hij begrijpt mij niet.



1 opmerking: