maandag 27 april 2015

Op het pluche

Gisteren bezocht ik het Koningsconcert in Gronsveld. De zaal was groot en vol, maar er stond een goedgeklede mevrouw die eruit zag alsof ze het systeem kende, dus ik vroeg haar waar ik verwacht werd te gaan zitten. ‘Links vooraan. In het midden zit het college, maar daarnaast is nog wel plaats’ wees ze.

Een meneer die in de aangewezen hoek de zaken regelde vroeg eerst of ik een lintje had. 
Heb ik niet.
‘Ik werd hierheen verwezen omdat ik genodigde ben vanwege de gemeenteraad’, legde ik hem met niet zoveel woorden uit. Of ik bij het college hoorde? Vroeg hij met een weifelende blik op mijn zoon. ‘Nee’, zei ik, ‘daarin zit geen vrouw.' Hij keek me even niet-begrijpend aan. We mochten toch plaatsnemen.

Zo kwam ik op het pluche terecht. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten