zaterdag 7 maart 2015

bebouwd of niet bebouwd, wat is de kom?

Voor iemand die een hekel heeft aan sporten beweeg ik best veel. Zodra de dagen lang genoeg zijn probeer ik zoveel mogelijk de auto te ruilen voor de fiets. Elektrisch, anders doe ik te lang over de terugweg en het moet wel leuk blijven.

De weg die ik rijd moet veiliger. Persoonlijk heb ik nog nooit echt een gevaarlijke situatie meegemaakt, behalve vrijwel elke keer in de kern van St Geertruid waar je dan gepasseerd wordt door dwazen die menen dat ze een fiets kunnen inhalen en tegelijkertijd een tegenligger ontwijken, maar verder vind ik het wel meevallen.

Ze gaan miljoenen uitgeven om de weg veiliger te maken, daar gaan ze binnenkort mee beginnen. Het hele stuk wordt aangepakt van het kruispunt bij Hoogcrutz tot aan het begin van de Gronsvelder berg aan de kant van Eckelrade. Alles behalve St Geertruid, want dat is bebouwde kom.

Eckelrade zelf is geloof ik ook bebouwde kom. Er staan tenslotte borden met 50 en het woord Eckelrade  met witte letters in blauw. Dat zou dan betekenen dat die rommelkruising niet wordt opgeruimd. Maar iets zegt me dat het daar wel meevalt met dat bebouwde kom, dat het een beetje een nep-bebouwde kom is. Een soort pop-up bebouwde kom die even snel weer afgevoerd kan worden, mocht dat in een plan beter uitkomen.

Eckelrade vanavond ca 18 uur










Geen opmerkingen:

Een reactie posten