zaterdag 6 juni 2015

Drol



Vanmorgen lag er een drol op de tafel van de buren. Ik zag hem toen ik het raam opendeed dat uitkijkt op hun dakterras. 'Hoe kwam die daar?', vroeg ik mij af en 'Van wie zou hij zijn?' en 'Wie doet nu zoiets?'  Ik was zo bezig met die vraagstukken dat het even duurde voordat ik mij afvroeg of het wel een drol was. Pas toen ik dat deed, ging ik echt kijken. 

Afgelopen woensdag had ik ook zo'n drolmoment. Een ambtenaar van onze gemeente en ik luisterden naar dezelfde drie sprekers, maar hoorden naar later bleek een heel verschillend verhaal.

Het was een bijeenkomst, georganiseerd door het bureau dat de gemeentelijke toeristische visie had opgesteld, een toeristische bedrijfsorganisatie en een adviesbureau dat met toeristische bedrijven en overheden werkt.
Ik had verwacht drie verkooppraatjes te krijgen met een hoop Giddy-up-go-kreten om de toeristische branche op te peppen. Maar in plaats daarvan kreeg ik vanuit twee oogpunten een heel realistisch beeld geschetst, dat mij voor een deel bevestigde in mijn overtuiging dat de zaken anders liggen dan gesteld in de Eijsden-Margratense toeristische visie. Het derde verhaal, dat van genoemd bureau, vond ik wel een verkooppraatje. 

De betreffende ambtenaar leek die, voor de visie negatieve, geluiden niet gehoord te hebben. Hij werd slechts bevestigd in de keuzes die gemaakt waren. En nu vraag ik me dus af. Wie van ons zag een drol en wie zag wat er werkelijk lag?

Ik houd het op mezelf, omdat een mede-raadslid van het CDA opmerkte, dat hij veel nieuwe dingen had gehoord, waardoor hij dingen anders was gaan zien.

dit lag er echt. Maar wat is het? Het werd gevonden op een landweg in de Hoge Venen in Belgiƫ.
Iemand een idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten