donderdag 11 juni 2015

Hoe zal ik het zeggen?

'Bedenk vooraf eens, waarom u raadslid wilt zijn in deze gemeente'
Dat is mijn huiswerk voor straks. We hebben een cursus die drie uur gaat duren en die ons verhaal moet versterken.
© Sivers
Waarom wil ik raadslid zijn? En waarom in deze gemeente? En wat als je het opeens bent zonder dat je daar precies voor gekozen had, als het opeens op je pad komt en je twee dingen kunt doen, eromheen lopen of het oppakken?

Schrijvers kennen het effect dat een verhaal zijn eigen leven gaat leiden, dat personages niet wensen te doen wat jij wil, dat ontwikkelingen op de loop gaan, of juist geen stap verzetten. En dat zijn dan nog vrije verhalen, die alle kanten op mogen ook al worden hun auteurs er misschien gestoord van.
Hoe vertel je een politiek verhaal? Vanavond ga ik het horen.

En daarvoor ga ik nog eens stoeien met het digitale vergaderprogramma. Ik hoop dat ze met een paar goeie tips komen, want ik begin een aversie tegen mijn iPad te ontwikkelen en een innige relatie met mijn printer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten