woensdag 6 mei 2015

Bouwen tegen de leegstand

'Hebben wij een plan voor als het winkelcentrum in Eijsden mislukt en er onder de levensloopbestendige-senioren-ik-red-mezelf-nog-heel-lang-op-eigen-burgerkracht-appartementen alleen maar lege ruimtes staan? '
Dat hebben we niet, want het winkelcentrum mislukt niet, dus er komen geen lege ruimtes. Sterker nog het winkelcentrum wordt juist gebouwd tegen de leegstand.

Dat was een antwoord op mijn vraag waar ik even, nou ja nu al een paar maanden, over na moest denken.
Wij...bouwen...tégen...de leegstand? Wij...bouwen...tégen...de leegstand? 

Wanneer ik het vrienden en bekenden voorleg kijken ze me onveranderd verwachtingsvol aan alsof ik het hen ga uitleggen. Kan ik niet.

Deze week stond er een artikel in de Volkskrant over de leegstand in Limburg. Over woningen. Vanzelfsprekend hebben wij ook daar een oplossing voor: Een nieuwe woonwijk...

Echt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten